-
Återbetalningspolicy
Försenad leverans, bortkomna paket och ersättning: Vi tillämpar en väntetid på 14 dagar innan försändelsen räknas som bortkommen och vi ersätter med en ny försändelse. Om paketet, efter att det lämnat lagret, är mer än 14 dagar försenat men fortfarande är i leveranskedjan (alltså ej bortkommet), återbetalar vi fraktkostnaden. Vid retur av paket ombesörjer kunden kostnaden för returfrakt. Vid skador som upptäckts när försändelsen har öppnats av kund måste detta meddelas till oss inom fem arbetsdagar. Inkommer kund med ovanstående information senare så kan Kushy inte garantera att en reklamation är möjlig.
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@kushy.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits av dig, produkter med förseglad förpackning där förseglingen har brutits, specialtillverkade produkter med personlig prägel, tjänster som fullgjorts och du uttryckligen samtyckt till att påbörja utan ångerrätt, varor som snabbt kan försämras som livsmedel samt lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss enligt gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten upptäckts. Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@kushy.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en likvärdig produkt återbetalar vi dig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkänd reklamation. Vi förbehåller oss rätten att neka reklamation om varan inte visar sig vara felaktig enligt konsumentskyddslagen. Vi följer rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Vi ansvarar inte för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), exempelvis arbetskonflikter, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör. Vi tar inte heller ansvar för eventuella förändringar på produkternas egenskaper som ändrats av tillverkaren eller leverantören.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel samt slutförsäljning. Vi garanterar inte att bilder exakt återger produkternas utseende, då färgskillnader kan förekomma beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor. Ändringar publiceras på webbplatsen och anses godkända i samband med beställning eller fortsatt användning av webbplatsen. Om en tvist inte kan lösas genom kontakt med kundtjänst kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se) eller, om du bor i annat EU-land, till EU-kommissionens plattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.