• Fraktpolicy

    När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.

    I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@kushy.se.

    Våra normala leveranstider är 1–2 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@kushy.se.

    Gällande försändelser som skadats under frakten där varor är trasiga eller helt saknas och emballaget har tydliga skador måste kunden meddela oss via e-post samma dag som försändelsen hämtas ut. Vi rekommenderar att vägra dessa försändelser vid utlämningsstället så att de går i retur till oss i stället. Försenad leverans, bortkomna paket och ersättning: Vi tillämpar en väntetid på 14 dagar innan försändelsen räknas som bortkommen och vi ersätter med en ny försändelse. Om paketet, efter att det lämnat lagret, är mer än 14 dagar försenat men fortfarande är i leveranskedjan (alltså ej bortkommet), återbetalar vi fraktkostnaden. Vid retur av paket ombesörjer kunden kostnaden för returfrakt. Vid skador som upptäckts när försändelsen har öppnats av kund måste detta meddelas till oss inom fem arbetsdagar. Inkommer kund med ovanstående information senare så kan vi inte garantera att en reklamation är möjlig.

    Vi ansvarar inte för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), exempelvis arbetskonflikter, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.

    Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor. Ändringar publiceras på webbplatsen och anses godkända i samband med beställning eller fortsatt användning av webbplatsen.